sobota, 25 kwietnia 2015

Osiem



Tytuł: Osiem
Autor: Krzysztof Maciejewski
Wydawnictwo: FORMA
Rok wydania: 2011
Liczba stron: 74

Krzysztof Maciejewski – pisarz, krytyk literacki i dziennikarz. Publikował w większości czasopism fantastycznych. Wyróżniony w konkursie Gildii Horroru za krótkie opowiadanie grozy. Pisał opowiadania do różnych analogii.

Słownictwo książki jest bardzo bogate. Autor umiejętnie włada językiem, budując napięcie oraz zabierając nas w niezwykłą podróż między psychopatycznymi mordercami a demonami.

Wspomnienia mają to do siebie, że przywłaszczają sobie człowieka.


Osiem opowiadań, które wiodą czytelnika ku nieznanym wcześniej światom. Mishmash bohaterów, którzy pragną zawładnąć naszym sercem i umysłem. Zbiór jest spotkaniem z dwiema różnymi rzeczywistościami. Do nas należy w co uwierzymy.

Autor miał bardzo ciekawy pomysł, aczkolwiek nie do końca spodobało mi się wykonanie. Nie poczułem grozy, która zapierałaby mi dech w piersiach. Bardzo dużym plusem jest wprowadzenie psychopatycznych morderców, demonów, aniołów, szekspirowskich protagonistów oraz zwykłych ludzi. Miałem wielkie nadzieje co do tej książki, lecz nie zostały one do końca spełnione. Zawiodłem się.

Ludzki umysł to przecież ocean, w którym dryfują potwory.


Podsumowując, utwór nie wywarł na mnie ogromnego wrażenia. Stał się dla mnie zwykłą książką, która nic po sobie nie pozostawia. Bardzo zawiodłem się na tej pozycji, gdyż myślałem, że przeżyję z nią niezapomnianą podróż. Niestety się myliłem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli przeczytałeś, oceń.